onsdag 11 november 2009

”L” Boogie


Sjunker temperaturen under 10 grader händer det något bak i reptilhjärnan. Först ångest, sen förnekelse. Har svårt att acceptera att väderförhållandena inte kommer att förändras nämnvärt förrän i mars. Februari om vi har tur. Den allra brutalaste formen av väderdepp har slått till. Känns som jag fått en smutsig Dr Martin i bakhuvudet. Botemedlet..?

Hip hop.

Är ingen expert, men gettoprästerna måste läst min hjärnlogg. Spelar ingen roll vem. Efter 16 bars är jag frälst. Amen! Jag är sur, danssugen, vill bära päls och åka Escalade. Vill vara ”L” Boogie. Kolla in Fugees med Fu-gee-la live at the Apollo (1995) här nedan. Äckligt bra.

Listar några f(emcees) när jag ändå är igång. Kombinationen östrogen/rap är helt oslagbar.
-Bahamadia, Sha-Rock, Queen Latifah, Mecca the Ladybug , Jean Grae, MC Lyte, Lauryn Hill.
Galet bra.

/Weibchen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar