lördag 28 november 2009

Collecting points


Money money money…

Alla vill ha det, alla behöver det. Det är pengar som är drivkraften. Vi måste alla jobba, jobba, jobba jämt och ständigt för att tjäna mycket pengar så att vi kan försörja oss och leva. Eller?
Vi samlar poäng som vi gör slut på och så fortsätter vi hela livet ut i ett oändligt ekorrhjul. "Collecting Points"

Som frilansande musiker är pengar också viktigt. Man vill ha så mycket tid som möjligt för att vara kreativ men det förutsätter att man har mycket poäng att plocka ifrån.
Julen nalkas och det är dags att samla in en buffert inför våren. Därför var jag och sökte extrajobb här om dagen. Ingen hörde av sig. Jag blev lite nere och tänkte; fuck collecting points!
Skrev en låt om detta helvetiska system som plundrar människor på sin frihet och inom loppet av en timme ringde två jobb upp och ville ha mig. Pure ironi.

Jag har tur, jag ska inte gnälla. Jag är en naiv drömmare men;

somewhere, somehow i come of to feel a little better inside alive,
fuck collecting points


/ chi-chi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar