söndag 22 november 2009

Back to basics

Vaknade med en brutal värk i ländryggen efter nattens dansande. Bestämde mig för att bota värken med syrrans spikmatta. Ingen god ide.
Efter 10 minuter stod jag inte ut med dom satans små rakbladen längre. Av någon anledning har jag fått för mig att spikmatta är skönt. Nu känns det som det sitter en stor brännmanet på ryggen. Lovely!

Men jag ska inte gräva ner mig i smärtan. Bättre att dra till gymmet och springa bort den.
I mina lurar på löpbandet pumpar Yeasayer's almbum All Hour Cymbals. Bästa peppen någonsin. Upptäckte dom på Later with Jools, som för övrigt är ett grymt bra musikprogram. (Går ikväll 22.55 på kanal 9)

Att löpa med Sunrise i öronen är att löpa ute på stäppen i äkta frihet. Yeasayer går back to basics och dom tar mig till en plats som känns givet ancient men ändå så fräsch.
Definitivt en stark inspiration till Almas kommande demo.

Älskar när Chris Keating flippar på cymbalen i det här klippet. Guld!

Nu bär det iväg till stäppen...

/chi-chi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar